8.31.2008

Matfestivalen i Skövde 2008

Nu börjar det bli tomt i lägenheten, bara köket kvar att packa ihop sen är det mer eller mindre klart. Sen ska det ju iofs städas men det tar jag nästa helg..
Är helt slut, lagom sjuk och mätt efter matfestivalen =) och trött efter allt packande. Och så ska jag ju självklart jobba hela veckan, underbart..
Helgen har varit hyfsat lugn, har mest packat och varit i Skövde på Matfestivalen.

Fredag kvällen mötte jag upp Helena, käkade lite mat från Thai House,
sen en fet Våffla med sylt och grädde och självklart lite glass från någonstans i Hjo. Provade Saffran, som smakade lussebulle och ngn Dröm som smakade kanelbulle. Letade nougatgodis men det var nog lika bra att jag inte hittade ngt för jag var grymt mätt redan efter Thaimaten... Kvällen blev lugn, somnade tidigt, kanske lite för tidigt...

Lördan blev också lugn, åkte till Göteborg runt 9 på morgonen var framme vid 11 tiden. Pappa spacklade sovrummet, vi tog ner lampor, jag rev ut hela köket,
fixade i badrummet och i hallen. Sen drack vi kaffe i solen och njöt av havsutsikten..










Strax efter 3 kände vi oss nöjda och packade ihop och körde hemåt.
Jag drog in till Skövde vid 7 tiden. Käkade Viking Kebab, mini dounats,
choklad doppade vindruvor och ananas.
Mätt igen, så segt, gillar verkligen inte den där känslan..
Så var det ju bestämt att vi skulle på bio och se den nya Arn filmen,
jag Maddie och Gustav. Men först en sväng till Voda, för lite kaffe, öl och te..














Arn - Riket vid vägens slut..

Nijas rnbak-Fjeldmose

Och kliché som jag är vill jag ju alltid ha popcorn när jag går på bio, det är verkligen något speciellt med bio popcorn, dom är bara så mkt godare..
Och Madelene och Gustav köpte 5 olika godispåsar, så mätt har jag nog aldrig varit.. :P Filmen var iaf bra, bäst var helt klart Sune Folkesson (Nijas Ornbak-Fjeldmose) Han gjorde ju filmen helt klart mer sevärd.

Cecilia och Arn

Idag har jag mest segat, var en sväng på Rusta sen åkte jag till Köpstaden och kollade lite möbler, avslutade med att svänga in på Ö&B och köpte lite bodylotion och choklad. Nu är det dock dags att hänga upp den sista tvätten, borsta tänderna och krypa ner under täcket. Ah jag vill inte gå upp klockan 06:15 imorn, känner hur hela kroppen protesterar mot att gå upp så tidigt.. Men men, för att kunna spendera pengar så måste man ju också tjäna lite också.

Natti natti
Dröm sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar