8.06.2008

Lunch shopping

Helt livsfarligt att jobba mitt i stan, iaf när man inte kan hålla i pengarna.
Och dessutom så är det ju REA överallt. Var man än går så hänger stora röda REA skyltar i fönstren.
Så jag har gett upp och fyndar lite istället, men bara lite.
Något som är bra med REA är att då kan man faktiskt gå till Edvin´s Corner, kanske Skövdes mest underbara butik. Men med prislappar som lätt får en att tappa andan.
I alla fall om man sitter på en timlön som knappt borde få heta lön och bara jobbar extra.

Doften som kommer emot en när man går innanför dörrarna på Edvin's Corner är divine.
Alla ljuvliga saker överallt, smycken, väskor, skor, doftljus, choklad, Mari Mekko tyger och prydnadssaker i mängder. Jag kan lätt gå runt därinne i timmar och drömma mig bort bland gamla och nya ting..
Och igår hittade jag ett halsband, en guldkedja med en stor berlock i form av ett guldhjärta.
Jag blev helt kär, bara måste att ha det..
Så jag gick ett varv och sen sneglade jag lite till på det, lade det runt halsen och ja sen var det kört..
Lyckades ju köpa på mig en rosa tröja också. I måndags när det var så grymt kallt och jag självklart inte hade med mig någon extra.. Men REA kan ju som sagt vara toppen, så 79.50 på H&M..
Men det är väl inte direkt något jag står och faller med, det får bli en liten popcorn till bion ikväll..

Mamma Mia second time around. Den var ju bara så bra och Helena ville ju så gärna gå på den så det vara bara att boka biljetter... Men först bjuder Helena på middag och morotskaka, hon är för underbar..
Glömde ju nästan min underbara baddräkt, från Gina, REA även där..
Och jag hade nog aldrig köpt den annars.
Har aldrig riktigt känt att det är min grej med baddräkt.
Men denna är helt underbar och så himla fin..







2 kommentarer: