8.01.2008

Hatar cigarettrök

Med tanke på förutsättningarna för dagens morgon rutin så känner jag mig sådär lagom fräsch just nu. Hade behövt duscha och äta en ordentlig frukost för att bli människa idag. Istället sitter jag bakom receptionsdisken och hoppas ingen ser mig än mindre känner röklukten, som satt sig i hår och kläder från gårdagens utekväll..

Hatar verkligen cigaretter, så äckligt äckligt. Det borde vara totalt förbjudet att röka bland ickerökare oavsett var man befinner sig. Uteserveringaran borde räknas in i rökförbudet. Vem vill ha en vissen lukt av rök som förstör hela lunchen liksom? Eller som igår, det är ju ren tur att man lyckats att inte bli bränd av ngn som står och viftar med en cigg i handen. Dessutom är ju passiv rökning ungefär lika illa som att själv röka.
"Vem tar hänsyn till icke rökarna?"

"Totalt rökförbud på alla restauranger och
uteställen, oavsett tak eller inte!!"

När/Om detta kommer upp som ett förslag inom politiken bryr jag mig inte om vilket parti som har det som punkt, jag tänker rösta om det så är så rött som det bara kan bli.

1 kommentar:

  1. jag hatar cigaretrök jag med, får jätte ont i halsen och i svalget av cigarettrök. Jag vill inte total förbjuda rökning men det borde inte vara lagligt på offentliga platser. Det borde finnas områden där man fick lov att röka. Typ som i Amsterdam, där det är lov att röka gräs i visa speciella områden.

    SvaraRadera