8.25.2008

Lön = liv igen för 2 veckor

Att det alltid känns så bra när lönen rullar in på kontot är ju inte så konstigt,
man kan börja leva igen..
För som vanligt när lönen kommer så finns det massor jag vill ha, ska ha,
vill göra, ska göra osv. Inte konstigt att den tar slut efter bara 2 veckor liksom,
så står jag där, undrar om en skinnjacka verkligen var en så himla nödvändig och bra investering som jag tyckte när jag köpte den..
Men sen så är det ju alltid så kul att få skämma bort sig lite,
eller i mitt fall ganska mkt.
Så idag, blev det först en lunch på Närsom, med Ida.
En sväng inne på bokhandeln, ett besök hos frisören och sen till Cheapy,
för att köpa färg, lim, väv och lite annat inför fredag.
(Första "förändringen" i mitt nya hem)
Och självklart lite jordgubbar för att försöka se till att sommaren inte är riktigt slut, än iaf.

Helgen har varit lugn, och med tanke på att jag varit sjuk i över en vecka och fortfarande inte mår prima så var det nog bra.
Fredagen blev det film på kvällen, dagen var lugn, köpte två nya stolar till mitt kök.
Lördagen gjorde jag inte mkt heller, såg på tv, och vid halv nio tog jag bussen till Skövde.
Hem till Helena för att fixa partylooken, vidare till Skrapan på förfest och sen till Kåren.


Det var väl sådär kul så efter ca 1 timma drog jag till Husaren ist, där det knappt gick att komma in. Och när jag väl var inne så kunde man inte röra sig, så sjukt mkt folk,
gick en sväng och sen raka vägen ut..
Tidigt hem 2 lördagkvällar på raken, ovanligt må jag säga..
Och sen en skön solig och varm söndag, äntligen.
Intog balkongen, solstol och bikini och självklart lyckas jag somna.
Så framsidan är ju en aningens brunare än baksidan men so what,
det vackra vädret verkar ju hålla i sig, hoppas jag..

Mitt frisörbesök...



Innan



Under tiden



Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar