9.11.2009

Thesis

Sitter i köket och dricker jordgubbssaft, försöker dessutom skriva mitt specialarbete som ska vara klart för inlämning på onsdag nästa vecka.
Det går så sjukt segt, orka sitta och babbla 4000 ord om ett ämne?
Och så står det att, jag citerar: "Arbetet skall ha framkommit genom individuell forskning och får inte vara kopierat eller direkt avskrivet."
Men hur menar dom då?
För om jag sitter och läser en text och sedan ska återberätta det med egna ord,
så blir det ju i princip exakt samma fast jag kanske kastar om ordningen på ordföljden bara.
Är det då ok?

Iaf om någon känner sig sugen på att bidra med förslag eller kanske någon annan intressant information så skriver jag om pigmenteringar. Och ni kan maila på angberg@hotmail.com

Over and out :)

1 kommentar:

  1. Var noga med att skriva vem säger att något är på ett visst sätt. Ex: Enligt Andersson (2007) kan pigmenteringar vara både farliga och ofarliga.
    Det är nog så de menar att du får inte kopiera någons verk som om att det vore dina egna ord.

    SvaraRadera