9.09.2009

Jag är så trött på att vara här..

Fast, i något som jag snart inte längre har någon koppling till.
Det här året har gått alldeles för fort, är jag verkligen redo?
Är jag klar för ngt nytt?
Imorgon ska det betas av ännu en examen, i epilering, både teoretisk del och praktisk.
Jag är verkligen inte tillräckligt påläst, så alarmet är inställt på 06.30 så att jag kan göra en freshing up innan skolan.. Än så länge har alla andra examens gått bra, och jag känner mig faktiskt jäkligt stolt över vad jag ådstakommit så här långt.

Under dagens lektion, information om Cidesco, även känt som den internationella examen, kände jag dock att det blev för mkt. En inomliggande stress väcktes, massa känslor som bubblade upp. Ber om ursäkt för att jag är som jag är för tillfället och inte orkar prata..
Det är bara så himla mkt just nu..
Jag vill vara klar med specialarbetet, ha ett jobb eller helst hitta en vettig språkkurs i Spanien så jag kommer härifrån så fort skolan är slut.

Känner mer och mer ju närmare slutet jag kommer, att jag inte hör hemma någonstans längre. Jag har "sagt upp" lägenheten från sista oktober, jag vill egentligen inte tillbaka till Skara och Skövde är inte heller ngt alternativ.
Jag vill bara bort, gömma mig i några månader långt bort från allt som känns, som gör ont.. Kanske ska se över det där med Helsingborg iaf, eller Stockholm eller helst någonstans på andra sidan jorden.. Där jag kan börja om, börja på nytt och leva som en positiv människa med möjligheter och framtidsplaner.

Straight up
En terapuet, ett samtal varje vecka, ett steg framåt, ett halv steg bakåt..
Försöker ta tag i alla känslor, men det är så många..
Orkar inte uttrycka alla..
Skriver en punktlista.. Ledsen, sårad, trött, vilsen, mardrömmar, besviken, ont, fel, arg, förbannad, ensam, borta, förvirrad, osäker osv.
Bara en massa negativa känslor.
Känslor som ska förklara hur jag mår, som jag ska bearbeta för att komma vidare..

Jag är så trött på att vara här, i det här tillståndet..
Jag har ju för fan suttit fast här i snart över 2 år..
Hur kommer man loss?
Jo man skriver och skriver och sen skriver lite till..
Jag skulle kunna fylla papper efter papper men vad betyder mina ord..
Alla ord som jag använder, vad uttrycker dom egentligen.
En arg, besviken och sårad varelse som tappat fotfästet lite..

Tiden går fort..
Livet går fort.
Har jag tid till det här?

1 kommentar:

  1. Hej du!

    Skövde är inget dumt alternativ. Vore kul att ha dig här =)

    Trist att höra att du mår dåligt men vi är många som tycker om dig på "hemmaplan", inte minst jag även om det kanske inte är så välkänt.

    Har en huuuuge crusch i dig...

    Puss & kram... och lycka till med sista tentorna...

    SvaraRadera