9.10.2009

Jag är förälskad..

Ja det har smugit sig på mig mer och mer de senaste 2 månaderna..
Göteborg du är en underbar stad.. Så vacker, så rik, så glad och idag så solig och varm..
Gick runt och drömde lite på första rasten idag, köpte mig en Chailatte på Espressohouse och uppslukades av hur vackert det var inne i stan idag.. Så lugnt och njutningsbart..

Du har funnits här hela tiden och jag har inte upptäckt dig förens nu, hur kunde jag missa?
Allt du har att erbjuda, allt som finns att se och upptäcka och uppleva.
Jag har avskärmat mig från dig men nu känner jag bara mer och mer att det är en förälskelse som jag inte kan eller vill förneka..

Lunchen idag tillbringade jag själv, gick till Jam Jam och köpte min tillfälliga favorit choklad, sjöfrukter.. Sen trippade jag vidare, gick mot Kronhusbodarna där jag och mamma var och åt lunch för säkert 2 år sedan. Jag minns att jag tyckte det var så mysigt, men jag har aldrig brytt mig om att gå tillbaka..

Jag har inte varit Göteborg speciellt trogen det här året.
Fast jag undrar alltid över folk som flyttar och inte tar sig tid att lära känna sin nya stad.
De åker tillbaka till den gamla på helgerna och alla andra lediga tillfällen som ges.
Varför, har jag alltid frågat mig själv.
Är det inte meningen att man ska överge det gamla för det nya?
Ungefär som i en relation, när man är klar med den ena så går man vidare till en ny och lämnar den gamla bakom sig.
Man kanske inte kan resonera så när det gäller platser?

Jag kan iaf känna lite nu att jag ångrar att jag inte valt att uppleva mer av Göteborg.
Så nu gör jag så gott jag kan för att ta igen förlorad tid innan jag flyttar.

I alla fall när jag kom en bit bortanför själva kaféet vid Kronhusbodarna får jag syn på en choklad och karamell butik. Ett sånt där litet mysigt ställe, med en supergullig tjej som biträde.
Hon erbjöd mig att smaka på lite olika sorters choklad, mmm så otroligt gott..
Mörk choklad med cashewnötter.. Den bara smälte i munnen.
Och vek som jag är så blev jag ju tvungen att köpa ngt. Det blev en sorts chokladboll med kaffesmak, den ligger ute i köket och väntar på att det ska bli kväll.. Samt att jag ska ta tag i dagens träningspass, som idag blir en lång promenad i kvällssolen..*ler*

Göteborgs Choklad & Karamellfabrik i Kronhusbodarna
Adress:Postgatan 6 411 13 Göteborg

Det är en ganska bra dag idag.
Den började tungt, gick upp extra tidigt för att plugga det sista till epileringen.
Satt på bussen och försökte läsa in det sista, det gick nog bra.
Provet kändes helt ok, svarade på allt och kände mig bara lite osäker på två frågor.
Den praktiska delen var nervös och jag kunde inte avgöra om det hade gått vägen eller inte.. Tack Alex för att jag fick godkänt, det gjorde hela dagen för min del:)

Jag vill även passa på att säga till alla underbara tjejer i min klass att ni har uträttar mkt idag oavsett hur det gick. Ni ska veta att ni alla är superduktiga och tillsammans kommer vi att klara detta galant.. Jag tror på oss och det gör våra lärare också:)

Kvällssol i Torslanda finns det nästan inget som slår..

1 kommentar:

  1. Göteborg , måste nog instämma .. ruggigt sjysst stad! Vore faktiskt inga fel att bo där ;D Vad gör du där btw ?

    SvaraRadera