9.22.2009

Fel fokus

Näst sista veckan i skolan, igår kurs i Priori och Omnilux, idag genrep inför Cidesco.. Gick ju sådär som vi vet, när fokus inte är på det man ska göra utan har svävat iväg någon helt annanstans.. Men efter återhämtning med mamma och lite vila så är jag återigen stabil.

Så med bara 3 dagar kvar eller 2, 5 kan man säga, andas jag lite djupare dricker en kopp te och planerar lite inför helgen. För nu till helgen ska jag faktiskt hem till lilla Skara, första på 9 veckor.. Har nog aldrig varit ifrån det så länge tidigare..*ler*

Det blir lite party för födelsedagsbarnet och min underbara vän Helena på fredagen.. Ska dessutom fixa håret innan hos min Ida. Ska bli skönt att bli lite ompysslad, få en skalpmassage och slippa fixa trasslet själv.. Sen ska jag ha en lugn lördag, fixa lite åt mamma och så att det går att flytta hem mig igen. Jo det är sant, jag ska faktiskt flytta hem en sväng igen.. Hoppas det blir kort men oavsett så vill jag bara landa lite, räta ut tankarna och fokusera på nästa delmål.. Vem vet det kanske går ihop så bra att jag kan jobba fram till jul och sen dra till Spanien i januari.

Lördag, ja då är det den årliga oktoberfesten i Skara på Stadshotellet.. Alltid lika trevligt, lika trångt och lika löjligt dyrt att gå in.. Men ändå dras vi tillbaka, alla de gamla skaraborna.. Hoppas vi ses! Jag tar med mig två superheta tjejer som tro det eller ej men de är inte från Skara..

Söndan tar jag som den kommer, hoppas dock på att vara hemma igen runt 19 tiden.. Har ju ändå en vecka kvar och det behövs säkert läsas lite till för att inte tappa fokus inför Cidesco..

Avslutar kvällen med en vacker text..

What's a woman when a man

Don't stand by her side?
What's a woman when a man
Has secrets to hide?

She'll be weak
She'll be strong
Struggle hard
For so long

What's a woman when a man
(What's a man without a woman?)
Don't go by the rule?
What's a woman when a man
(What's a man without a woman?)
Makes her feel like a fool?

When right
Turns to wrong
She will try
To hold on to the ghosts of the past
When love was to last
Dreams from the past
Faded so fast

All alone
In the dark
She will swear
He'll never mislead her again

All those dreams from the past
Faded so fast
Ghosts of the past
When love was to last

All alone
In the dark She will swear cross her heart
Never again

Cross my heart
Never again

Vaya con dio - what's a Woman

1 kommentar: