1.15.2010

Avundsjuka

Det känns inte som något fint eller positivt ord. Men det är vad jag känner, och det är grymt jobbigt. Jag är avundsjuk för att alla jag känner har jobb, något att lägga sina tankar och sin tid på om dagarna. De har en inkomst och behöver inte bekymra sig för att inte kunna betala nästa månads räkningar och utgifter. De kan ta en fika eller lunch på stan utan att det känns i plånboken och ångesten börjar växa.

Jag avskyr att vara avundsjuk, och jag får skylla mig själv. Jag har haft så många chanser att spara pengar och hade jag gjort det hade jag inte suttit på ett fetinglån som kommer vara avbetalt först om 6 år. Jag hade inte haft ont i magen och en ångestklump i bröstet och jag hade inte förstört gårdagskvällen. Jag hade dessutom inte vaknat upp idag med ögon mer svullna än en guldfisk.. Jag är så trött på mig själv och min oförmåga att kunna hantera pengar. Jag önskar att det var över, att jag hittade ett jobb där jag kunde trivas under en längre tid, utvecklas och ta mig vidare i min karriärtrappa..

Jag behöver en hjälpande hand, för det är illa när min frustration går ut över den jag älskar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar