10.05.2009

Skrabbelucker

Jag och Fia har precis varit ute och gått i det vackra höstvädret, och pratat om det mesta..
Av ngn anledning kom vi in på scouterna och jag har länge försökt komma på vad de hette, de där goda typ pannkaksliknanade bullarna som vi gjorde på våra läger..
Och jag Älskar verkligen Google, där kan man hitta precis allt.
Till och med Skrabbelucker, som de så fint heter, de där pannkaksliknande bullarna alltså..
De är sjukt goda om jag minns rätt, så jag lägger upp receptet nu.
På så sätt kan jag hitta dom när jag vill :)

Den här dagen börjar väldigt bra..
Nu ska jag ta en dusch, fixa iordning mig inför första dagen av av Cidesco examen.
Ja för idag är det femte Oktober 2009 och första dagen på den internationella examen som ska göra att jag har möjlighet att jobba när jag drar utomlands.. Ska bli så skönt och kul att göra detta..
Idag görs den skriftliga delen, det är 100 frågor (kryss med 4 alternativ) som skrivs på max 1,5 timme. Imorgon blir det en heldag, med beauty, body, vax och additional..
Jag är glad att det är här äntligen..
De tre sista dagarna på Elisabethskolan och jag ska göra det bästa av dom.

Och ikväll kommer min älskade lilla syster Madie, extra stöd och ngn att prata av mig på lite..
Hon är otroligt bra på att lugna mig och visa på att jag faktiskt kan allt det där som jag behöver kunna..
Hon är en otroligt bra vän och hon finns alltid där oavsett vad det gäller.. I Love You Sis :)

Skrabbelucker

1 ägg
1 dl socker
3 dl mjöl
1½ tsk bakpulver
¾ dl mjölk

1. Rör ägg och socker pösigt.
2. Tillsätt övriga ingredienser och rör till en jämn smet.
3. Stek på en genomvarm häll.



Skrabbelucker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar