10.15.2009

Dagen innan



Oavsett vad det gäller så är alltid den där dagen innan man sk agöra ngt lite extra uppblåst..
Jag blir lite lätt nervös, försöker slå bort tanken på sånt som kan gå fel..
Det gäller ju bara att ha en positiv inställning, vara den man är och göra det bästa man kan.
Jag vet ju att jag kan det här, men hur gör dom och hur vill de att jag ska göra?
Kan jag fråga dem eller ska jag bara gå på känsla?
Hur ska jag göra för att hålla balansen i min egen självkänsla och mitt självförtroende?
Kollar nätet lite om det finns några bra tips..

Själkvklart och med en årstids titel också *ler*

Möt hösten med ett bättre självförtroende

1. Verklighetsanknytning

Väldigt ofta lägger man ner massa energi på saker som egentligen inte är så viktiga, eller på problem som faktiskt enkelt går att lösa. Fråga dig själv, "Vad är egentligen det värsta som kan hända?" Då kanske du upptäcker att dina problem lätt kan bli överdramatiserade och börja istället fokusera på att lägga ner energi på saker som du faktiskt kan påverka.

2. Man måste alltid försöka

Det är viktigt att komma ihåg att man missar alla möjligheter man inte tar tillvara på och du kommer aldrig få veta om du kommer lyckas eller misslyckas med någonting om du inte åtminstone försöker!

3. Kommunicera med dig själv

Det är viktigt att fråga sig själv för att verkligen kunna veta vem man är. Fråga exempelvis, "Hur skulle jag vara om jag var mer självsäker?", "hur skulle jag agera, prata och tänka?". Detta tänkandet gör att du föreställer dig hur du skulle vara och hur du ska göra för att uppnå detta, på det sättet kan det bli en vana istället för en föreställning.

Kanske kan vara tänkvärt.. Det kan iaf inte skada. Som en höstretuschering av sig själv..

Återgår till frukosten och letar vidare efter tips på att höja sig själv när man sätts på prov!
Jag är helt in love i Friggs Blåbärste med lite smak av vanilj.. Try it!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar