11.08.2009

En resa

Och då menar jag inte utlandsresan till Spanien, utan den resan som jag och alla ni gör hela tiden..
Livets resa.
Någon sa en gång att tonåren är den värsta och jobbigaste delen av denna resan, ibland är jag beredd att hålla med. Visst var perioden 15-19 pain in the heart from time till time, men 21-23 snart 24 är ju för fasen 700 mijloner ggr värre.. I tonåren visste man ju inte bättre, man hade inte gjort de felen tidigare och kunde därför inte veta hur det skulle påverka och vilja följder och konsekvenser det skulle och kunde få.. Men sen när man gör dom igen, när man faktiskt vet, när man är äldre och anses vuxen, då när man vet hur jä*la ont det gör, varför gör man det då?

Varför är min resa just nu i ett krigsbelagt land med minor runt varje hörn? Den ena dagen är den andra lik, ett ekorrehjul som rör sig så sakta att man ibland tror att det ska stanna, och man hoppas att det ska det så att man kan hoppa ur och göra något annat, gå vidare.. Men det jä*la hjulet bara går, runt runt runt dag efter dag.. Jag vill inte vara kvar.. Vill inte vara här, saknar mitt liv och känslan av att känna mig hemma någonstans.

Jag letar lägenhet, om nu ngn har missat detta.. Jag började kolla i Göteborg, var på en visning igår på en hyresrätt, men efter att värden senare messade mig på helgen och frågade om jag vill med ut på en fika så kändes det ännu mindre lockande än innan.. Lägenheten var ok men rent spontant så kände jag bara att "Detta är inte och kommer inte kännas som hem".. Så fortfarande på jakt, har jag idag fått min kära vän att gå och kolla på en i Skövde.. Jag vet, men jag tänker isf jobbar kvar och pendla ett tag, jag bara måste göra ngt som känns lite mer bra..  Många pendlar väl över en timma till sitt jobb varje dag, varför skulle inte jag klara av det.. Det är ju inte du som ska bo ensam och vara själv varje kväll, det är faktiskt jag.. Och på ngt sätt känns det som att jag skulle vara mindre ensam i närheten av mina vänner och min familj.. Funkar det inte så vet jag nog det ganska snabbt, men tills dess är alla tips välkommna angående lägenheter att hyra, både i Göteborg och Skövde..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar