10.17.2009

En dagsresa..

Sov oroligt natten till idag (igår egentligen eftersom klockan nu är efter midnatt),
antagligen pga att jag skulle provjobba.. Eller tanken på att behöva spendera så många timmar i Skövde denna helgen. Så lagom trött och frusen gick jag upp tidigt, tog bussen in till city vid 8.45.
Var på plats för att provjobba 9.45, tog min första provbehandling 10.10 och sen den andra vid 11.30.
Vid 13.30 idag hade jag klarat det jag kom dit för, jag hade fixat behandlingarna och skaffat mig ett jobb..

Yepp det stämmer, du läste rätt..
Jag har idag skaffat mig ett jobb som hudterapuet på en salong i Göteborg och kommer att bo kvar och jobba som en liten blå framöver och jag kunde inte vara lyckligare :)
Tack för att jag var rätt person på rätt plats vid rätt tid! En dag att fira :)



Och det har jag gjort på mitt eget lilla vis. ringde min syster först av alla, messade alla anda viktiga människor som behöver veta.. Gick till Jam Jam och köpte sjöfrukter, satte mig på tåget till Skövde.
Mötte upp Jess, så jag kunde få min present till Madie.
Träffad Madie och surrade runt inne på Commerce en stund
för att sedan gå vidare till Pim's och fira med en kopp te..
Gustav kom efter runt 18.30 och köpte en hallon mousse grej med ett tomtebloss i till mig för att fira :)
Han e toppen och jag blev så himla glad..*ler*
Tack än en gång Gustav och Madie :)

Nu är det dock en aning ensamt, sitter själv hemma i mammas lägenhet,
lyssnar på John Mayer och dricker varm choklad.. Men det är samtidigt rätt så skönt, det innebär att jag får vakna upp själv och göra med morgonen som jag vill..*ler*
Jag tänker sova länge och hoppas på fint väder så att jag kan ta en promenix i den lilla hemstaden..

Nighty night

1 kommentar: