10.12.2009

Diet och träningstankar..



Är det bara jag eller är det så att vi varje skiftning av årstid så följer en ny diet och en ny träningsform osv?
Jag kan iofs behöva både en ny diet och en ny träningsform, ett gymkort och en personlig tränare? JA tack!! Sen vill jag gärna ha hjälp med att hålla kosten ren och hälsosam, jämt!
Blir så trött på mig själv.. Började dagen med en kopp te (svart smaksatt, med honung och mjölk), hallonkräm, 2 skorpor med smör och ost samt en knäcke med ost, tomat och gurka..
Hmm tror jag fick i mig en Dumle också.. :P Sen "missade" vi pendeln, så då blev det en vaniljbulle..
Och ist för att äta middag så började jag med lite choklad, en bit skinka,
en knäckemacka och en halv pannkaka..
Kvällsmat ca 2 timmar senare bestod av 2 grova varma mackor med ost, skinka och tomat.
1 glas juice, choklad och glass.. Gissa om jag mår kass jsut nu??
Det är ju liksom inte logiskt att det ens ska gå ner så mkt..

Men det är väl så att när motivationen är lite bristande
och jag inte vet hur jag ska tillfredställa mina needs,
så äter jag ist. Det är ju så lätt liksom, mat finns ju överallt, jämt!
Men så till det sämsta med allt detta ätande, det tillfredställer ju f*n ingenting!
Jag vill ändå bara ha mer, inte mat men ngt annat..
Ett jobb och lite rutiner i vardagen vore toppen just nu..

Jag gör ett nytt försök imorgon, ger mig själv en ny chans att förbättra mina mat och träningsvanor.. Bestämmer redan nu att det får bli en run/powerwalk imorgon bitti när jag vaknar..
Följt av frukost bestående av hälsoyoghurt och kiwi, en kopp te och en knäcke med skinka och paprika..
Hehe nu vet ju alla så nu måste jag ju hålla detta..*ler*
Får börja lägga upp bildbevis eller ngt så kanske det känns mer motiverat och tvunget om inte annat :P

Good Luck to Me :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar