3.09.2011

REN

Oho vilken dag!

Först lagermöte inne i stan ca 2 timmar, som jag var bära att komma försent till pga dumma spårvagnar som inte går när de ska.. Sen gick vi, jag och min kollega, till centralen och köpte lunch och vid 13.15 var vi på jobbet.

Värsta pådraget då massa folk från ledningsgruppen mfl. skulle komma på besök, så vi frontade och städade och jag fixade snittar och smoothie som blev mkt uppskattat! Pluspoäng till mig :)

Tiden bara försvann och jag hann nästa sälja in hela Kerstin Florian till (hmm kommer inte på hennes namn eller position just nu.. Pinsamt.. ) iaf fick sedna slänga på mig kläderna och springa till bussen..

In till centralen igen för en utbildning i hudmärket REN, som jag efter ikväll har kommit att bli väldigt imponerad av. Det är verkligen ett rent märke.. Man har jobbat med att ta fram allt från naturen, så rent som möjligt och inga felaktiga ingridienser.


Texten nedan är kopierad från RENs hemsida.

REN skapades för att kombinera det bästa av två världar: Högteknologisk hudvård med kliniskt bevisade, 100 procent naturliga ingredienser. Vi kallar det ren bioaktiv hudvård. Men RENs produkter ska inte bara vara fria från kemiska tillsatser, de ska vara underbara att använda också.


RENs filosofi kan sammanfattas i fem principer

1. Rätt ingredienser
REN gör rena produkter som INTE innehåller: syntetisk parfym, petrokemiska ingredienser, sulfater, animala ingredienser, silikoner eller parabener (vilken iofs inte är ngt jag tycker man bör plocka bort då det är ett tillförlitligt och säkert konserveringsmedel).


RENs produkter innehåller INTE HELLER ingredienser som kan vara irriterande för huden som till exempel: glykoler och diglykoler, PEG, PPG, urea, D.E.A, T.E.A, PABA och andra syntetiska solfilter, aliphatiska alkoholer/hydrokarboner, Fthalater, fumarater, aminer, alkanolaminer, syntetisk AHA/BHA, polyakrylamider, metakrylater, elastomer, poloxamer, styrener, vinyler, polyquaternium, nylon, nitriler, nitrater, nitrosaminer, bromater, fluor eller aluminium.
 

2. Rätt vetenskap
RENs målsättning är finna nya innovativa lösningar inom bioaktiv teknologi som hjälper hudens naturliga processer. Biovetenskap är nyckeln till att skapa produkter som effektivt stärker och bevarar hudens naturliga hälsa och lyster.

3. Rätt upplevelse
Det här är vår välbehagsprincip. Den är viktig för den kan förändra din värld. Du vaknar, använder REN, och plötsligt är världen fem procent trevligare. Du äter en hälsosammare frukost, klär dig fem procent snyggare, sträcker på dig fem procent extra och ler fem procent bredare. Det leder till att människor märker dig fem procent mer och är fem procent trevligare mot dig. Det är en magisk spiral. Tro det eller ej...

4. Rätt miljöpåverkan
REN drar sitt strå till stacken för att minska användningen av våra begränsade resurser. Vi donerar minst 2,5 procent av vår vinst till organisationer som värnar om miljön.

5. Rätt attityd
Vi tror att en princip är en princip även om den kostar pengar. Vi skördar vad vi sår. Vi föredrar välvilja framför misstänksamhet, humor framför allvar och flexibilitet framför formalia.

REN finns till alla hudtyper Normal - Torr - Fet/kombinerad - Känslig..
Plus att det nu har kommit en helt ny serie för acne - Clear calm 3


Kort och gott har det varit en undebar och fartfylld dag..
Imorgon blir inget undantag, då kör jag hudkväll med några kunder efter jobbet.. jag skriver och berättar hur det gick :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar