5.04.2010

Dagens Tips!

Ett av mina favorit semiselektiva märken är Lumene, det är bra produkter till helt ok priser. Jag är superdålig på att använda eye makeup remover, men känner och ser att det börjar ta på mina ögon efter allt skrubbande. Så nu kör jag på sensitive vilket funkar super, bara att fukta en bomullspad, applicera lite remover och dra över ögat, med lite tryck och några upprepningar så försvinner mascara och ev ögonskugga.


Ansiktsvatten är mitt andra tips! Jag är beroende vad gäller ansiktsvatten, jag känner mig aldrig helt ren utan att ha kört en sväng med en bomullspad i ansiktet efter att jag tvättat mig. Dessutom så hjälper ansiktsvattnet till att återställa den normala pH-balansen i huden. Vilket ger en finare hy och ett mjukt uppfriskat resultat. Jag brukar köra på Sensitive men testar just nu fukt för normal hy, det brukar funka bra när det är vår och sommar.

Semiselektiv: innebär en produkt som får säljas i dagligvaruhandel utav vem som helst.
Selektiv: innebär att du måste vara utblidad inom ämnet/området för att få sälja produkten. Detta för att kunna ställa rätt diagnos och sälja rätt produkt till i detta fall rätt hud. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar