9.10.2008

Mormor fyller 82...

Nu märks det att hösten är här, stövlar istället för tygskor, halsdukar och tjocka tröjor istället för sjalar och klänningar. Ute serveringarna börjar försvinna och det är allt mindre folk ute på kvällarna. Det känns som det är lite för tidigt, som om sommaren inte borde vara slut riktigt än. Som sagt så har jag aldrig varit så blek den här årstiden som jag är nu. Ska jag behöva börja med solarie och BUS redan nu? Eller kanske ska jag köra på en lite blekare look, byta solpudret mot en skär rouge och kajalen mot eyeliner..

Fast samtidigt är det rätt skönt när det börjar mörkna på kvällarna. Man kan krypa upp i soffan med en kopp te och se på dålig tv hela kvällen och bara njuta. Utan att ha dåligt samvete för att man inte är ute och hittar på massa grejer. Men som vanligt så spenderar jag nästan varje kväll på ngt fik, timtals långa samtal med mina nära och kära.. Och ikväll är inget undantag, fast Helena tyckte nog att jag skulle komma hem så att vi kunde äta middag tillsammans..

Igår satt jag och Ida på Pim's och filosoferade kring blaskiga latte, hårfärg och känslor.. Som vanligt kom vi inte fram till ngt, men så länge vi inte gör det så har vi ju något att prata om nästa gång vi ses. Som jag hoppas blir nu på söndag.

Men först blir det kalas hemma hos min lilla mormor som blir ännu lite äldre, idag tom. 82 år och hur pigg och fräsch som helst, det känns bra inför framtiden.. Det är något jag kommer sakna iom att jag flyttar, att kunna gå hem till mormor eller gå ner en sväng till morfar och bli fast i samtal som varar i flera timmar.

Over and out - jobbet kallar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar