9.08.2010

Lumene

Mitt tips på en bra lite billigare hudvårdserie är Lumene. Denna rekommendation gör jag då det fungerar för mig, som har en normal (lätt bland) hud. Det vill säga att min t-zon (panna, näsa & haka) är lite fetare, har lite större porer än resten av mitt ansikte och en högre talgproduktion. Det gör att jag kan bli lite glansig i t-zonen under dagen. För att fastställa sin hudtyp rekommenderar jag alltid att gå till en hudterapuet.

För dig som anser dig ha en lättskött hy utan större problem med torrhet eller mkt finnar och stora porer, testa dig fram.

lumene.se Här finna massa information om såväl företaget som deras produkter, innehåll och speciella ingridienser.

Rena nordiska ingredienser

Den nordiska sommaren. Kort och intensiv, fylld av ljus och kraft. Under denna korta säsong av midnattssol, efter månader av tuff vinter med isiga temperaturer samlar de nordiska växterna styrka och energi med en förbluffande fart. Råvarorna från området kring Polcirkeln har prövats av det arktiska klimatet och plockats för hand - de hör till jordens mest koncentrerade ingredienser som naturen själv har valt.

Bioenergiska bär är det bästa elixiret den nordiska naturen har att bjuda på. I de nordiska skogarna och markerna kan de här bären plockas för hand bara en gång om året.

Jag gillar framförallt deras serie - Vitamin C+



Naturlig lyster och återfuktning för din hud! Fröolja från nordiska hjortron förstärker huden och skyddar den mot både yttre och inre stressfaktorer. Hjortronnektarns detoxegenskaper bidrar till att göra huden fräschare och ge den mer lyster. Innehåller över 80% naturliga ingredienser. Parabenfria. Vitamin C+ cremer innehåller endast färgämne från hjortron. Dagcremen innehåller dessutom UV-skydd 15 :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar