5.16.2011

Måltidsersättning!

Vi kör ju Allevo, Modifast och Naturdiet på jobbet just nu. Vi hjälper vår kära manliga kollega att tappa några kilon till sitt stundande bröllop inom en månad :)

Vi började förra måndagen och som jag skrev så har jag ju "fuskat" lite och ätit ett vanligt men väldigt litet mål varje dag. Idag kör jag dock fullt ut, och det känns helt ok. Det dröjde dock ca 1 timma för länge mellan mina sista måltiden nu ikväll så jag har lite ont i magen.

Jag kör på 5 måltider per dag med ca 3 timmars mellanrum och det fungerar faktiskt jättebra, mina favoriter är Naturdiets färdiga drycker - chocobanana - choco - caffe latte :)
Sen gillar jag också Allevos bars - pistacchio choklad och orange choklad :)

Jag kör ett bildregn nedan på sånt som ajg äter på dagarna, det finns bra med variation faktiskt!

Och jag gör det mer som ett test än en viktminskningsgrej, jag vill se hur det fungerar och hur mkt man kan gå ner på 2 veckor, så jag ska försöka hålla mig denna veckan med bara low calori diet food :)

Här är typ hela naturdiets utbud.
Jag har testat Päron dinkmix och den är inte så god.
de flesta färdigbalndade dryckerna tycker jag om, de bör vara välkylda!

2 favoriter, jag gillar inte Jordgubb så mkt..

Här är några av deras bars, jag gillar mint, apelsin och nougat är mums :)

Här är 2 relativt nya, Vanilla Chai var super äcklig, alldeles för sötsliskig..

Proteinrika pastarätter som bara innehåller 159 kcal, jag kör med lite ost på för de smakar inte så mkt..

Dessa är som godis, perfekt som mellanmål då de bara innehåller 120 kcal.

Allevos bästa! Mums!

Detta är nyhet från Modifast.
Chokladpudding.
Låter ju mums men pga en fraktavgift på 79 kronor så får jag vänta med att smaka på den :(

Vill man gå ner i vikt ska man rådgöra med läkare eller dietist.
Man kan köra 2 veckor med bara ersättningsmåltider sedan ska man börja trappa upp igen.
Givetvis är det viktigt att ända sina vanor, träning och mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar