8.09.2009

New times

There once was a little Girl who never knew Love until a Boy broke her Heart..



Livet går vidare och vi lär oss alltid något av det vi har gått igenom, även om det inte alltid blir som vi tror eller vill.. Just nu drömmer jag mig bort, till Västindien och jobb utomlands.. Mitt liv tog en "turn" som jag inte var beredd på men jag kan ju inte sluta leva för det.. Jag kan inte heller skylla på någon eller något för att det har blivit som det blev.. Det finns en mening med allt som händer vi måste bara lära oss att följa med och acceptera det som kommer.. Alla val du gör kommer att visa sig i framtiden på mer eller mindre bra sätt.. Var noga med att visa dina medmänniskor, vänner och familj respekt..

Respekt enligt lexikon: Visad eller upplevd hög värdering av persons egenskaper. Respekt handlar om det värde som omgivningen sätter på en persons handlingar och dennes åsikter. Respekt kan sålunda inte utkrävas, endast förtjänas.
En annan mening med respekt är att behandla omgivningen med artighet och välvilja. Respekt anses ur personalistisk filosofi vara en kärleksfull handling. För att respektera något eller någon måste man ha sett värdet hos det respekterade. Du kan inte visa äkta respekt för någon person utan att inte samtidigt älska det ty det slutgiltiga målet med att respektera någon är den andres tillblivelse.

Jag går vidare för att hitta mig själv igen..

Denna gången är mitt enda mål att verkligen hitta mig själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar