10.18.2010

Primer - test - omdöme - betyg

När vi var på kryssning för några veckor sedan hittade jag en primer från Lancome, som jag uppfattar som ett väldigt bra märke. Jag har testat väldigt få av deras produkter men körde på denna primer då beskrivningen lät bra, saknar bara spf i den.

Efter att ha använt den nu i ca 3 veckors tid är jag dock inte supernöjd, den sitter inte alls hela dagen som den lovar. Jag är dessutom torr hudtyp och det är kanske just därför som jag vill ha en primer då dess effekter ska uppfylla det jag vill och behöver, en jämn återfuktad len och slät yta. Detta för att kunna färsta min foundation utan att den fnasar sig, eller att huden ser sprucken ut. Ska man inte kunna använda vilen foundation som helst?

Efter ca 3 timmar börjar jag se glansig ut och min foundation är sprucken runt näsvingarna.
Efter ca 6 timmar är den kakig runt ögonen och ser lite smulig ut nästan.
Efter en helda (ca 14 timmar) så är det inte alls snyggt längre, och skulle jag nu vilja gå ut oavsett sammanhang så skulle jag behöva börja om från början..

Mitt betyg blir därför 2,5 A av 5 möjliga!


Lancomes beskrivning:
En fantastisk oljefri makeup-bas som skapar en smidig, strålande och långvarig yta för en mer fulländad look. Den exklusiva Lancôme Elasto-Smooth ™-tekniken förbättrar hudens struktur, ljusar upp och jämnar ut huden med sin mjuka finish. Den efterföljande makeupen glider på smidigt och du får en strålande hud hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar