12.14.2009

Lucia


En helt vanlig söndag kändes det som, gick upp tidigt och lyckades få se ett luciatåg inne på centralen innan tåget gick mot Skövde. Var framme redan 11.30, tillbringade förmiddan i soffan och tittade på Baksmällan. Började få lite smått panik runt ett tiden då det inte fanns ngt toapapper hemma hos herrn, knackade på hos hans granne men självklart var ingen hemma. Vid 14 åkte vi ner till stan, och halvspringandes till Commerce för att kunna gå på toa inser jag att jag inte äger en enda femkrona. Men kvicktänkt som jag är ;) så frågade jag första bästa som kom ut från toan om jag kunde få komma in och ta lite papper. Visst! Men människan står kvar och håller i dörren?? Vad ska hon göra, se till att jag inte åker snålskjuts på hennes femma eller?!?!? Det går ju tydligen ändå inte att låsa en gång till så jag var ju rätt körd iaf, men ibland får man leva lite vågat och även med att någon rycker upp dörren precis när man dragit upp byxorna igen.. Haha!!

Det var en intim berättelse och hyffsat ointressant men för min del kul..

Sen kom Madie in till stan och vi kikade julklappar och nyårsoutfit, men det blev inget handlat mer än friterad ost och glass på Mc´D. Loverboy G. Stureson kom efter jobbet och gjorde oss sällskap, men eftersom jag hade ngn som lagade middag åt mig blev det ingen lång stund.

Jag fick Mammas recept på Kyckling"thai"gryta, supergott och megadundersuperHOT :) Allt kändes genom min goa förkyldning som jag lyckats dra på mig. Bara för att jag inte jobbar och låter mig slappna av lite så blir jag kass. Har legat och snurvlat hela natten och nu är närsprayet slut så det blir en toppendag!

Sandra bara så du vet så står det att idag är sista dagen att planera Glöggparty :)


Glömde någon tända tredje ljuset igår?




(bara jag alltså, igen)

1 kommentar:

  1. näe, jag "glömde" oxå.. har inte varit hemma någon advent och kommer inte vara hemma nästa heller... jobb och basket... idag tog jag fram min julstjärna och hängde upp och så tog jag fram min adventsljusstake och tände 3 ljus, men ett i taget och väntade lite med nästa så det ska se ut som jag följt normen! :)

    SvaraRadera