5.14.2009

Tre små ord

Med en så stor innebörd att vi knappast aldrig uttalar dem.
Jag har hört att om man säger dem för ofta så förlorar de sin riktiga innebörd.
Kan det verkligen stämma?

Om det är vad jag känner varje dag och vill uttrycka varje gång mitt hjärta hoppar till av lycka, ska jag låta bli bara för att?
Jag går emot strömmen i detta fall, om det nu finns någon ström.. Jag älskar att säga det lika mkt som jag älskar att höra det. Det gör att solen lyser lite starkare även när molnen hänger tungt..

Man borde alltid säga vad man känner, tycker och tänker.
Rak och ärlig kommunikation borde vara obligatoriskt i vår värld..

Jag är arg och irriterad över att vår lärare inte fattar att man inte kan ta in så mkt på en gång, dela upp det på två - for the love of god!

Jag är ledsen över att Isabelle - som är en underbar, stark och vacker människa - ska sluta.. Men jag är glad för hennes skull och jag håller tummarna för att allt löser sig till det bästa och att hon mår bra.

Jag är lycklig, tacksam, glad och kär, på snudd till nyförälskad..
Lycklig för att jag har ett bra liv och många underbara människor som fyller det med sin närvaro.
Tacksam över att vara den jag är och få leva som jag gör.
Glad för att jag kan vara det.
Kär - på snudd till nyförälskad i Jonas...

Som mormor sa:
"Oftast är den första den rätta"

Och jag tror och känner att hon har rätt..

Tre små ord, med en innebörd så stor att du bara uttalar dem till ett fåtal personer i ditt liv..
Har du sagt dem till alla du känner det för?
Har du sagt dem för att du har känt dig tvungen?
Har du sagt dem för att göra någon glad?
Har du sagt dem i självförsvar?
Har du sagt dem bara för att besvara?
Har du någonsin sagt dem?

Tre små ord - de bör uttalas - Jag Älskar Dig

2 kommentarer: