5.05.2009

Apelsinchoklad

Det är så många tankar i mitt huvud just nu, varje dag, tusentals med saker som ska göras, läsas, fixas, grejas och dessutom ska jag hinna med allt annat. Jag ska äta, sova, plugga, fixa håret, klippa naglarna, vaxa mig, laga mat, läsa böcker, resa, åka hem, umgås med familj och vänner, se på tv, sova, tvätta, lyssna, prata, trösta, festa och massa annat. Men min tid räcker definitivt inte till på långa vägar, precis som min ekonomi.

Om du kan undvika att bli fattig student, gör det! Jag trodde faktiskt aldrig att det skulle vara så surt men det är inte mkt man kan göra när alla fasta avgifter är betalda. Jag tycker att alla skolor i hela Sverige borde vara CSN berättigade. Varför ska det vara skillnad bara för att man väljer en viss typ av utbildning, alla borde ha rätt till studiestöd.

Jag tycker iaf att alla borde ha såpass att man kan köpa en ny midsommar outfit varje år liksom, i år tar det emot rejält kan jag säga..
" Ska jag välja klänningen för 349 som jag vill ha eller ska jag ta den för 199 som ju ser helt ok ut"?
"Hmm ska jag verkligen beställa den där parfymen, det är ju bara 269 liksom. Hmm vad måste jag dra in på, mat? nöjen? mobilen?

Jag är så förbannat trött på att tänka på varenda liten utgift, varje krona räknas just nu.. Längtar till sommaren när jag ska jobba hela mitt sommarlov, känns ju så otroligt kul.. Dumt som f*n, antagligen mitt livs sista sommarlov och 6 veckor ledigt i streck men men ekonomin styr allt..

Allt från humör, levnadsstandard, sexliv, livslust och hur det ser ut i kylen..
Tur för mig att jag har världens bästa och mest underbara pojkvän som ställer upp och bjuder till på det nödvändiga.. Älskar dig ännu mer för det!

Men jag hade önskat att vi iaf kunde få en vecka i sommar att göra ngt kul tillsammans, en tripp till Gotland eller en ny kustresa.. Bara lite tid och utan ekonomiska problem..
Nästa sommar...

Jag får helt enkelt glädjas åt att Madie åker till London på torsdag och att Jonas åker till Dublin imorgon, haha om jag har tur så kanske ngn tänker lite extra på mig..*ler*
Vad kan jag säga " Jag älskar överraskningar och presenter "

Tills vidare håller jag mig med hallonblåbär smoothie och apelsincrispchoklad..

Ska göra ett sista ryck med Derman nu, prov på torsdag, igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar