10.13.2008

Helhelg i Skövde

Vilken helg, är det inte konstigt att allt ena dagen kan kännas så bra för att nästa dag vakna upp och inse att någon har vänt upp och ner på ens värld.
Jag hade en underbar fredag kväll, mat, film skratt och prat..
Lördagen spenderade jag och Helena tillsammans,
vi började med att sitta sek. i Helena hallen, sedan en fika på Wayne´s,
lite shopping och en sväng till Maxi för att handla mat och godis inför kvällen.

Helena är fantastisk när det kommer till att vara på hittig i köket,
det blev kyckling med mozarella och soltorkade tomater och chili&paprika sås,
klyftpotatis och rostade morötter.. Mums!
Följt av glass med varma hallon..
Senare blev det en sväng till Pim's med två misslyckade specialare,
Chailatte med en enkel espresso och Latte Macchiato
med cocos och caramel syrup med grädde och chokladpulver..
OBS! Testa inte någon av dessa,
den 1:a hade en eftersmak av ingefära och den 2:a var bara för sliskigt söt..
Madelene kom till stan runt 22:30,
Helena gick och hyrde film, Love in Manhattan,
så jag och Madelene blev kvar till strax efter 23..
Ett till tips, hyr inte den filmen.
Om det inte är så att du vill spendera 1 timma och 40 minuter stor lipandes..
Värsta tänkabara filmen för denna lördagen..
Den fick mig att inse en del saker..

Något väldigt viktigt försvann ur mitt liv den här helgen,
som vanligt har jag mig själv att skylla för detta..
Men det var väl meningen, det känns så otroligt tomt bara..
Och jag känner mig så korkad och på något sätt lurad.
En ny typ av ensamhet, en ny typ av sorg, ett uppvaknande och en rejäl omvändning..
Allt som har varit har varit, allt som ska komma ska komma..
Men på ett nytt sätt...

Söndagen började lite eller ganska mycket jobbigt..
Sen åkte jag till Ida och hon gjorde det bättre,
bara ditt sällskap gumman är ovärderligt,
du är en så underbar och bra vän.
Så vi åkte en sväng till Maxim så att Ida fick shoppa av sig lite,
promenerade in till stan,
stannade på Wayne´s för en Chai latte och lite återhämtning efter promenaden i blåsten..
Lite mer shopping, Ida köpte en så grymt snygg skinnkjol, jag är så avis..*ler*
Sen bestämde vi att Thaimat var en enkel lösning och massa godis,
äpplekaka, gurka och morötter med dipp och ostbågar.. Haha!
Vadå lite för mycket, fast vi åt i omgångar så det gick rätt bra..
Kvällens film - Se upp för dårarna.. Bra att få skratta lite extra sådär..

Idag har jag spenderat ca 2 timmar på tåget till Göteborg,
sedan ytterligare 30 minuter på bussen hem till mig..
Så skönt att komma hem till lugnet, havet har en skön inverkan..
Jag har försökt packa in alla kläder i garderoben men fortfarande ligger mer än hälften på sängen och soffan..
Hur ska jag få plats??
Morgondagens problem..

Nu tänker jag återgå till Sex and the City och mitt te..
Nighty nighty...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar