10.15.2008

Första dagen på Elisabethskolan

En minnesvärd dag 2008-10-15

Om nu det är fler som undrat över om jag var nervös så kan jag ju säga att jag har sovit grymt dåligt natten till idag. Stressade sedan runt hela morgonen i jakt på bästa outfiten, (mörka G-Star jeans, vit ovesize t-shirt, svart kortärmad kavaj och höga svarta stövlar) slängde i mig frukost, packade väskan sminkade mig 5 minuter för länge och halvsprang till bussen. (Som jag ju ändå fick vänta på..)
Jag satt som på nålar hela bussresan, det kändes
inte riktigt verkligt, först när bussen stannade på centralen insåg jag att jag var på väg. Bussen var inne 09:32, men ändå gick jag med raska steg, stressad av tanken på att komma sent. 09:39 stod jag utanför skolan.

Tiden mellan 10:00 - 12:00 gick jättefort, en liten introduktion av skolans rektor, lärarna presenterade sig och vi gick igenom hela läsåret mer eller mindre. Så vid 12 tiden, kilade jag och en av tjejerna, Elsa, till Hemtex för att köpa fler handdukar, sedan till Clas Ohlson för ett hänglås..

Det har varit skönt att göra ngt idag, bara fokusera tankarna på lite annat. Och det verkar kunna bli så himla bra, jag tror att för en gång skull har jag verkligen valt rätt. Jag har ett mål i sikte, en plan hur jag ska ta mig dit och en lite mer tryggad framtid. Iaf vad gäller yrke..*ler*

Nu blir det lite kvällsmat och resten av kvällen spenderad framför tv:n..
Dröm sött vi ses imorgon..

2 kommentarer:

  1. Ah, soft att det verkar bra, hoppas det kommer fortsätta så också. ..visst är den en härlig känsla när man är nervös för nya äventyr, intryck och äventyr? ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken skola blir man bäst hudterapeut i ? Gilda, Elisabethskolan eller international Beauty School? Och vilken av dessa skolor har bäst rykte? Tack !:) Mvh, Mia

    SvaraRadera