5.15.2011

Axelsons - massage???



Hm klockan är nu 14.39 och det tar ca 10 minuter att gå hem från Odinsplatsen. det betyder att massagen inte var en timma lång. jag kollade tiden innan och efter, den började 13.34 och var klar 14.20. Minuspoäng där!

Jag ska ta det från början.
Jag kom in på Axelsons, - skola för bland annat massageterapeuter, ca 13.20. Det satt 3 personer och väntade i någon form av väntrum. I ett rum bredvid pratade en kvinna i telefon, hon försökte få tag i ngn som kunde fylla en plats för en person som hade glömt av att denne skulle ha en kund att massera idag kl 13.30. Hon lät irriterad och verkade inte få tag i ngn. Efter en lite stund kommer hon ut ur rummet, med en min som de flesta skulle uppleva som otrevlig och dryg.

Det kommer in ett par genom dörren och hon hälsar dem välkomna men tonen på hennes röst låte allt annat än just välkomnande. Hon säger till alla i rummet att det nu går bra att betala.

När jag går fram och räcker fram mina pengar så säger hon lite glatt/irriterat: "Tack för kontanter".
Jag vet fortfarande inte om hon menade det på ett bra eller dåligt sätt. Mkt konstig människa som absolut inte ska jobba med service.

Det går ytterligare några minuter innan massöserna kommer ut och ropar upp våra namn, min terapeut är mindre och kortare än mig, hon är blond och har fyllt i sina ögonbryn med en rödbrun penna. Hon tar mig i handen men jag uppfattar inte om hon presenterar sig med namn.

Vi får alla följa med in i samma rum, en sal med kala väggar som går i äggvitt, det står skärmväggar överallt och jag visas in i en lite hytt. Väggarna går mig nästa upp till brösten. Jag kan inte vara tyst och kommenterar på att det var annorlunda för en skola som utför behandlingar att inte ha riktiga behandlingsrum. Terapeten säger ngt, men jag lyssnar inte jag känner mig mest bara obekväm och det är dessutom kallt i rummet.

Jag är frusen av mig och gillar att få massage i dämpad belysning med tända ljus och inbjudande dofter och musik.

Hon ber mig att klä av mig till underkläder och sedan ställer hon några frågor, om jag äter medeciner osv. Även om jag vill att hon jobbar lite extra på något ställe.
jag säger att min korsrygg är rätt öm och att mina axlar är stela.
Så fort jag har lagt mig ner så säger hon att om hon ska jobba extra på vissa ställen så måste hon ta bort ngt annat för att hinna.

Minuspoäng igen, man tar inte bort ngt om inte kunden vill det, man drar bara ner på tiden eller gör färre grepp.

Jag säger iaf att hon kan skippa dekolltaget, rumpmassagen vill jag ju ha kvar. Det var en speciell typ av massage, inte alls skön, hoppig och stressig precis som resten av massagen.

För lite olja, hon verkligen nöte på min hud, det gjorde liksom ont.
Det där lakanet som hon lade på mig var det ett jäkla ryckande i hela tiden, på & av på & av..
Det kändes som att hon hade en tid att passa, som om hon var stressad och bara ville få det gjort.
Hennes "extra" massage på ryggen var inget extra, hon gjorde sina grepp och stressade vidare..
När vi vände på steken så att jag låg på rygg så försökte jag slappna av, men jag kunde inte blunda för jag var för stressd, jag ville bara att det skulle ta slut.

Hon kommenterade på det och sa att jag skulle blunda så blev det enklare att slappna av. Ehh det hade inte hjälpt om man så hade gett mig lugnanade, jag hade inte varit mer avslappnad för det.

Och hon kladdade olja i mitt nyduschade hår!!! Jag hatar olja i håret!
Det fanns ju ingen bänk där inne i det lilla båset så massageoljan stod p¨å golvet och det fanns ingen handsprit så jag är väldigt sugen på att ta en ny dusch iaf..

Sammanfattnigsvis så var det den sämsta massage jag någonsin fått och betalat för!

Betyg: -4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar