2.01.2009

The name of the game

Snälla låt mig inte vara hon,
hon som alltid finns där när du vill att jag ska finnas där.
Jag vill inte vara den som kommer i andrahand, hon som du glömmer.
Jag vill vara för alltid.
Jag ställer mig frågan, var du verkligen kär?
Jag tror att när man är riktigt kär, på riktigt,
så finns där ingen annan i ens tankar,
den som man är kär i tar upp all ens tid, verklighet som drömmar.
Vad är jag då? Om du var kär, skulle jag inte ha funnits där, inte i dina tankar,
inte i din verklighet, i dina drömmar, i din famn i din säng.
Om du var kär, på riktigt, så hade du glömt mig.
Varför är det alltid så svårt att gå vidare,
varför kan jag inte tillåta mig att försöka ens?
För att du dagligen påminner mig, du finns här hela tiden.
Jag vill kunna säga, lämna mig ifred, låt mig vara,
men jag kan inte för jag menar det inte.
Men besvikelse på sorg och saknad efter något äkta gör mig svagare,
samtidigt som det stärker mig.
Mitt självförtroende har fått sig en ordentlig törn och ändå så låter jag dig göra såhär mot mig. Du brukade vara där för att stärka mig,
stötta mig och tro på mig.
Har jag låtit dig tro att det är ok,
att jag inte bryr mig om att det finns någon mer?
Har jag tryckt ner mig själv så mycket för din skull.
Jag tror inte att du menar att såra mig,
men det är stor skillnad på att tycka om och att älska.
Vi har gjort det här för många gånger för att inte förstå hur den andra känner.
Jag måste få tid, jag behöver ställa in mig på att du kommer att åka.
Varje dag växer rädslan och varje dag inser jag lite mer,
du kommer att åka, varför skulle du inte.
Kan du då låta mig gå.
Jag kan inte finnas här som en säkerhet, varken för din eller för min skull.
Jag kommer inte, kan inte släppa dig.
Oavsett vad som händer så är du den som äger halva mitt hjärta,
den som ser mig och hör mig.
Jag älskar dig. Men jag är rädd.
Jag vill inte bli sårad mer, inte så hårt.
Du får ta den tid du behöver och hoppas att tiden räcker till.


I've seen you twice, in a short time
Only a week since we started
It seems to me, for every time
I'm getting more broken-hearted
I was an impossible case
No-one ever could reach me
But I think I can see in your face
There's a lot you wount tell me
-
So I wanna know..
What's the name of the game?
Does it mean anything to you?
What's the name of the game?
Can you feel it the way I do?
-
Tell me please, 'cause I have to know
I'm a bashful child, beginning to grow
-
And you make me talk
And you make me feel
And you make me show
What I'm trying to conceal
If I trust in you, would you let me down?
Would you laugh at me, if I said I care for you?
Could you feel the same way too?
-
I wanna know..The name of the game
Does it mean anything to you?
What's the name of the game?
Can you feel it the way I do?
-
Your smile, and the sound of your voice
And the way you see through me
Got a feeling, you give me no choice
But it means a lot to me
-
So I wanna know..What's the name of the game?
Does it mean anything to you?
What's the name of the game?
Can you feel it the way I do?
-
Tell me please, 'cause I have to know
I'm a bashful child, beginning to grow
And you make me talk
And you make me feel
And you make me show
What I'm trying to conceal
If I trust in you, would you let me down?
Would you laugh at me, if I said I care for you?
Could you feel the same way too?
-
I wanna know..Oh yes I wanna know..
The name of the game
Does it mean anything to you?

/angie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar