4.09.2011

Laserbehandling för permanent hårborttagning

Jag har idag varit på min första behandling, jag går till en tjej i Göteborg.

Det bör ta mellan 4-6 ggr innan jag är helt hårfri. Det går fort, tar bara ca 20 min för både axill och bikini.

det kändes ok, som att bli stucken av en insekt och sen sprider det sig som värme, det kan brännas lite men går över när man lägger på Aloe Vera.

Min nästa behandling är den 11:e maj och tills dess bör jag kunna se en förändring. Ibland dröjer det några dagar innan hår börjar falla av och ibland tar det upp till 2 veckor..

Bara att vänta och se :)

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag funderar på att göra laser behandling mot hårväxt. Och funderar på hur det har fungerat för dig?

    SvaraRadera
  2. Hej, det var längesen du skrev om laserbehandling för permanent hårborttagning. Hur har det gått då? Jag har läst om det på den här sidan www.plastikoperationer.net/harborttagning-laser-harlaser

    Det står att hår på ljus hud behandlas alltid bäst med Alexandritelaser. Vilken laser körde du på?

    :D

    SvaraRadera