6.07.2010

Helgen

Har varit både lugn och lagom intensiv. Gick upp tidigt i lördags för att åka med pojkvännen till Skara, han skulle ju dock till Göteborg och jobba. Så jag käkade frukost ihop med lillasyster och vid 9.30 gick jag upp till Camilla och vaxade benen, så nu är de äntligen ok för kjol, klänning och shorts :)

Sedan gick jag ett strög på stan, kikade in i ngn ny butik som hade massa fina gamla möbler. Det ledde till att jag gick till Secone Hand butiken, hittade ett väldigt fint litet runt bord och en gammaldags barnstol :) Men köpte endast en bok, som jag sedan läste under solen på mammas balkong.. Runt 16 tiden bar det av hemmåt igen och in en sväng till Helena där det bjöds på glass och pizza. Vid 19 var jag och pojkvännen bjudna till ett par vänner för grillning, vin och hetsiga diskussioner :p Kvällen avslutades med Hajen 3!

Söndag
Trött, tröttare, tröttast!!!
Vaknade 10 över 10 (vilket inte hör till vanligheten) insåg att jag hade mindre än 2 timmar till dess att jag skulle åka till Falköping. Det blev till att baka några scones och sen packa ner allt smink och tillbehör för att fixa Cissi till hennes studentbal. Hon blev jättefin :)

Jag blev bjuden på mat, som var supergott, ny favvosås (kall) creme fraishe med pressad vitlök :) och jag fick en flaska vitt. Så himla gulligt..

Eftermiddagen blev till att tvätta, säkert 7 maskiner. Baka bröd, skura kök och toaletten, bädda rent sängen :) laga middag, en glass på stan hann vi med också.. Sedan såg vi sista avsnittet av Pacific, vackert värre, många tårar där..

Och denna helg har resulterat i en väldigt trött angie, som skulle behöva en extra helgdag.. Men jag jobbar inte fredag denna vecka så nu är det bara 3 dagar kvar sen helg :) Dock så blir det ju en annan typ av jobb på fredag i och med att lillasyster tar studenten :)
Kändes som det behövdes en bild, texten är dock inte min..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar