2.23.2012

23 februari Malaga

Det är snart 3 veckor sen jag kom hit och jag måste säga att jag känner mig som hemma mer eller mindre. Jag skulle önska mig ett bättre och fräschare kök och badrum men med ett par gummihandskar och massa rengöringsmedel kan man göra underverk :)

Idag så ska Esther, Alexandra och jag till Carlos och bli bjudna på middag. Carlos är en ny vän, väldigt trevlig och sympatisk spanjor som lär och spanska och vi lär honom lite bättre engelska:) Tror att Esther mötte Carlos på en intercambio, alltså man ses och pratar på spanska och sen byter man till engelska så att alla får öva:)

Ska bli kul att se vilka kockegenskaper han besitter:)

Igår skulle vi hyrt cyklar men det blir i morgon ist då stället som hyr ut dem inte hade några hemma:) Det ska bli fint väder och ca 16 grader så det blir toppen:) Men först efter skolan så ska vi äta lunch med internationellt tema, alla får ta med en maträtt som är typisk för deras land. Jag gör svenska pannkakor :) Hehe inte så svenska men gott:)

Det händer så mkt varje dag och jag hinner inte uppdatera allt. Men denna vecka har vi varit i Fuengirola och handlat lite grejer i den svenska matbutiken:) Bregott och riktig tacokrydda, samt marabou :) Igår kväll såg vi på Sagan om de två tornen, på spanska med spanska undertexter:) väldigt bra inlärningssätt då jag kan alla repliker by heart :)

Det är ett lugnt liv med mkt sol, playa, kaféer och spanska läxor förstås men det är bara kul, jag känner faktiskt att det lättar lite för varje dag och jag vågar mer. Så nu blev det tydligen ändrade planer och Carlos kommer hit och lagar mat till oss ist :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar